“O‘ZBEKISTONDA PEDAGOG KADRLARNI
TAYYORLASHNING MUAMMO VA YECHIMLARI” MAVZUSIDA RESPUBLIKA MIQYOSIDAGI
ILMIY-TEXNIK ANJUMANI
“Profi
University” da 2024 yilning 26-27-aprel kunlari “O‘zbekistonda
pedagog kadrlarni tayyorlashning muammo va yechimlari” mavzusida Respublika miqyosidagi
ilmiy-texnik anjumani о‘tkazildi. Anjumanni “Profi University” rektori,
psixologiya fanlari doktori, akademik Shoumarov G‘ayrat Bahromovich ochib
berdi. Shundan so‘ng anjuman mavzusiga tegishli bo‘lgan
asosiy yо‘nalishlar bo‘yicha ma’ruzalar tinglandi. Profi
University tashabbusi bilan tashkil etilgan mazkur
konferensiyaga 250 dan ortiq ilmiy maqola va tezislar yetib keldi.
Anjuman O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil
8-oktabrdagi PF-5847-son “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini
2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi, 2020-yil
5-oktabrdagi PF-6079-son “Raqamli O‘zbekiston — 2030” strategiyasini tasdiqlash
va uni samarali amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi, 2020-yil 6-noyabrdagi
PF-6108-son “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan
sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi, 2022-yil 28-yanvardagi
PF-60-son “2022-2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot
strategiyasi” to‘g‘risida”gi farmonlari, 2022-yil 21-iyundagi PQ-289-son “Pedagogik
ta’lim sifatini oshirish va pedagog kadrlar tayyorlovchi oliy ta’lim
muassasalari faoliyatini yanada rivojlantirish chora tadbirlari to‘g‘risida”gi
Qarori hamda boshqa meyoriy-huquqiy hujjatlarda belgilangan vazifalar ijrosini
ta’minlash maqsadida tashkil etildi.
Anjumanning asosiy maqsadi – shundaki, xalqaro standartlar asosida yuqori malakali, kreativ va tizimli fikrlaydigan, mustaqil qaror qabul qila oladigan kadrlarni tayyorlash, ularning intellektual qobiliyatlarini namoyon etishi va ma’naviy barkamol shaxs sifatida shakllantirishdan
iborat.
Anjuman vazifalari:
maktabgacha va boshlang‘ich talim
sifat va samadorligini oshirishning zamonaviy
tendensiyalari;
bo‘lajak
pedagoglarni tayyorlashda innovatsion
hamda psixologik yondashuvlar;
tillarni
o‘qitishda innovatsion
metodikalarning ahamiyati;
aniq va
ijtimoiy fanlarning pedagog kadrlar tayyorlashning
dolzarb muammolariga oid tashkiliy, ilmiy-nazariy va metodologik va ilmiy
asoslash, takomillashtirish, yangi innovatsion yо‘llarini taklif etish masalalaridan iborat.
O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirining
2024-yil 24-martdagi “2024-yilda qo‘shimcha o‘tkaziladigan xalqaro va
Respublika miqyosidagi ilmiy va ilmiy-texnik tadbirlar to‘g‘risida”gi 76-sonli
buyrug‘i ijrosini ta’minlash maqsadida tashkil etilayotgan mazkur anjumanda
maktabgacha va boshlang‘ich talim sifat va samadorligini oshirishning zamonaviy
tendensiyalari; bo‘lajak pedagoglarni tayyorlashda innovatsion hamda psixologik
yondashuvlar; tillarni o‘qitishda innovatsion metodikalarning ahamiyati; aniq
va ijtimoiy fanlarning pedagog kadrlar tayyorlashning dolzarb muammolariga oid masalalar
muhokama qilindi.
Anjuman mavzusiga tegishli masalalarni ilmiy-uslubiy jihatdan tahlil qilish
asosida hozirgi kunda dolzarb bо‘lgan asosiy yо‘nalishlar belgilandi va ularga muvofiq
anjuman ishtirokchilarining quyidagi shо‘balar bо‘yicha ishlari tashkil qilindi:
1-shо‘ba. Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim sifat va
samadorligini oshirishning zamonaviy
tendensiyalari.
2-shо‘ba. Bo‘lajak
pedagoglarni tayyorlashda innovatsion
hamda psixologik yondashuvlar.
3-shо‘ba. Tillarni o‘qitishda innovatsion
metodikalarning ahamiyati.
4-shо‘ba. Aniq va
ijtimoiy fanlarning pedagog kadrlar tayyorlashning
dolzarb muammolariga oid tashkiliy, ilmiy-nazariy va metodologik masalalariga
katta e’tibor qaratilgan.
Anjumanda 100 ga yqin ishtirokchilar faol
qatnashib, ular orasida ta’lim sohasiga oid mahalliy va xorijiy tashkilotlar xodimlar,
maktabgacha, umumiy о‘rta, oliy va professional ta’lim, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimi
pedagoglari, xodimlari, tinglovchilar, tadqiqotchilar,
talabalar va magistrantlar ham mavjud.
Konferensiyada “Pedagog kadrlar tayyorlashga innovatsion yondashuv”
mavzusida T.N Qori Niyoziy nomidagi O‘zbekiston pedagogika fanlari ilmiy
tadqiqot instituti direktori, pedagogika fanlari doktori, akademik Ibraimov Xolboy Ibragimovich, “Ta’lim va ilm-fan sohasida
xotin-qizlar rolini yanada oshirish masalalari” mavzusida O‘zbekiston
Respublikasi Oila va xotin qizlar qo‘mitasi huzuridagi Oila va gender tengligi
ilmiy-tadqiqot institutining direktori, pedagogika fanlari doktori, professor Egamberdiyeva Nodira Melibayevna, “Kasbiy pedagogik
mahorat ta’lim jarayоnini boshqarishning muhim omili sifatida” mavzusida
Namangan Davlat Pedagogika instituti “Magistratura” bo‘limi dekani, psixologiya
fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD ),
dotsent Turg‘unboyeva Azizaxon G‘ulomovna “Maktab
va oila hamkorligi – professor nigohida” mavzusida “Profi University”
Pedagogika va psixologiya kafedrasi professori, Psixologiya fanlari doktori
(DSc), Dolimova Nilufar Melibayevna, “Xorijiy tillarni o‘qitishda
innovatsion metodlarning ahamiyati” mavzusida
“Profi University” ning “Ingliz tili va adabiyoti” yo‘nalishi 1-kurs
talabasi Eshmo‘minova Sitora Sherali qizi, “Покровители света” mavzusida esa Profi school maktabining
11-sinf o‘quvchisi Abdumalikova Xosiyatxonlar ma’quza qildilar.
Anjuman yakunida ishtirokchilarga sertifikat hamda esdalik sovg‘alar topshirildi.